zondag 25 december 2016

Vlindertjes...je wordt er vrolijk van!

Toen ik een tijdje geleden dit stofje tegenkwam wist ik meteen dat ik het moest kopen.
En ja hoor, toen het binnenkwam moest ik er gewoon een jurkje voor mijn dochter van maken.
Vlinders doen me verlangen naar de lente!  En we kunnen eindelijk beginnen aftellen!

Ik kocht het patroon van de Skola Dress van Elegance & Elephants.  Met het patroon kan je verschillende kanten uit.  Een A lijn jurkje met kraagje, een jurkje met gerimpeld rokgedeelte, een A lijn met apart rokgedeelte, een top,...

Ik koos voor het A lijntje met apart rokgedeelte en een peter pan kraagje.



Omdat ik echt helemaal weg ben van de vrolijke vlindertjes koos ik ervoor om ook het kraagje in dat stofje te maken.  Geen contrasten dus in deze jurk.



Zo leuk dat je alle kanten uitkan met het patroon.  Er komen zeker nog andere versies!

Nu mijn kleine meid is niet aan de kleine kant... dus volgende keer het rokgedeelte maar ietwat verlengen.  Maar ach, pittig kort mag ook wel voor deze speelse meid!


Ze begint het trouwens ook leuker en leuker te vinden, het poseren...




Verder wil ik jullie nog hele fijne feestdagen toewensen!

Patroon: Skola Dress - E & E patterns






1 opmerking: