zondag 11 december 2016

De pyjama's werden te klein... Hello Wolf!!

Ik maakte vroeger al eens een Wolf voor mijn zoontje.  Maar nu wilde ik matchende pyjama's voor broer en zus.  Een groot deel van de dag vertoeven ze toch heerlijk in hun pyjama's, dus die mogen wel iets hebben.

Toen de mooie sweatstofjes binnenkwamen wist ik het meteen...  twee nieuwe Wolfjes zouden geboren worden.  Voor mijn kleine meid werd het deze variant in mosterdkleur, en verbazend genoeg vind ik ze er beeldig mee staan.  Ik werkte telkens de hals, mouwen, heup en benen af met boordstof. Voor dit exemplaar koos ik een donkerblauwe boordstof.

Voor de zoon koos ik dan weer voor de petrol variant van deze heerlijke sweatstof.  Ik combineerde deze met de beige boordstof, enkel voor de afwerking van de boorden aan de beentjes nam ik ook de donkerblauwe boordstof.


Het patroon dat ik gebruikte is er eentje van Zonen09, Wolf!  Het kan dus zowel voor meisjes als voor jongens gebruikt worden.  Met het patroon kan je alle kanten uit, een ééndelige jumpsuit of een tweedelig set met korte of lange mouwen/pijpen.  Ik koos dus voor de versie in twee delen met lange mouwen en pijpen.  En ik koos ook voor de makkelijke, snel klare versie, degene zonder zijnaden en met aangeknipte tailleband.  Deze elastiek erin, en klaar waren mijn Wolfjes.

En poseren doen ze verrassend beter met zijn tweetjes... en natuurlijk ook met de hond Michele ;-)  dus hier nog wat fotootjes:








Patroon: Wolf - Zonen09
Stoffen en fournituren: GalleryFabrics


xx






Geen opmerkingen:

Een reactie posten