vrijdag 19 mei 2017

Nogmaals een Vienna, nogmaals anders...

Dat ik fan ben van het Vienna Jurkjespatroon van Bel'Etoile en KaatjeNaaisels wisten jullie al.  Ik schreef er reeds eerder over in dit blogbericht.

Toen dan ook dit prachtige bloemenstofje binnenkwam wist ik meteen dat ik er een Vienna van moest maken.

Ik wilde het deze keer eens aanpakken met andere opties, want dat heeft het patroon allemaal te bieden.

Deze keer gingen we voor de versie met gerimpelde rechte mouwtjes.  Omdat de stof iets zwaarder is dan gewone katoen koos ik voor de rok met stolpplooi.


Achteraan gingen we voor de V-rug.


Om de jurk nog een tikkeltje meer te geven voegde ik paspel toe tussen het boven- en het onderpand.


Voor de foto's trokken we naar het bos bij ons in de buurt.  Ze zijn al een paar weken geleden getrokken, dat kan je wel zien aan de bomen.  Het was toen eigenlijk best koud die dag dus het was snel jasje uit en fotootjes trekken.


Het zonnetje scheen prachtig en maakte het bos wondermooi.  Ik vind dat je dat ook kan zien aan de foto's.  Een heerlijke dag was het maar we moesten wel tussendoor wat spelen om haar warm te houden... maar ze zat er niets mee in, die kleine meid.









En nog een mooie glimlach om af te sluiten ;-)



xx







1 opmerking: