maandag 1 mei 2017

Een complete outfit met restjes stof.

Meestal als ik iets gemaakt heb voor mezelf of de kinderen hou ik altijd nog wel wat stof over.  Het leuke is dat ik er dan meestal wel iets voor onze kleine prinses mee kan maken.

Zo maakte ik met een restant stof van Furore (dat ik eerder hier gebruikte voor een winterjas) een rimpelrokje.  Ik rimpelde uiteraard maar zo hard ik kon aangezien het een restje stof was.  Ik zette er een glitterelastiek aan en klaar was haar nieuwe rokje.

Aangezien het deze dagen ook nog best fris kan zijn, misstaat een extra truitje ook niet in haar kledingkast.  Dus met een restje glittersweat naaiden we een truitje in elkaar.  Leuk is het dat het een extra detail heeft aan de mouwen, hierin werden plooitjes verwerkt.
Maakt het iets meer girly, niet?



Ik baseerde mij op de Puff Sleeve Sweater van Sew a Little Seam, een gratis patroon.  Echter maakte ik er geen pofmouwtjes van maar legde ik er plooitjes in.



Ik gebruikte een zilveren glitterelastiek, deze matchte met de trui.



Glitterelastiek en stof Furore van GalleryFabrics




3 opmerkingen:

  1. heel erg mooi!!!
    Ik denk dat ik hier ook nog een stuk van die furorestof heb liggen. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig setje! En wat wordt Elize groot!

    BeantwoordenVerwijderen