zaterdag 8 oktober 2016

Berlin Coat, een heerlijke winterjas! En een leuke actie op de stoffen van Furore!

Ik ben fan!  Fan van de patronen van StraightGrain.  En dus ook van de mooie Berlin Coat.
Ik maakte al eerder de Moiano jas, de lente/zomerjas van haar.  Dus toen ik de mooie creaties zag verschijnen van de winterjas kon ik niet achterblijven.

En de werkwijze voor deze jas wordt echt haarfijn uitgelegd.  Ik heb geen enkele keer mijn tornmesje moeten bovenhalen...  Dus super patroon, en super beschrijving!!

Ik moest niet lang nadenken over de stof.  Het werd voor de buitenjas een stof van Furore, de Botto Guissepe blauw, een stof met 96% scheerwol.  Het was echt een zalige stof om mee te werken.  En voor de binnenjas koos ik voor een stofje van Art Gallery, Encolureful and pretty, want welk klein meisje houdt er nu niet van paardjes en prinsesjes...

Toen ik haar de stof liet zien werd ze dolenthousiast.  Eerst zei ze... Nee, geen jasje... tot ze deze stof zag en haar grote broer moest direct komen kijken naar de paardjes :-)

Het patroon kan gemaakt worden in twee versies, een versie met kap en eentje met staande kraag.  Ik had al eens een Moiano gemaakt met kraag en koos dus nu voor de kap.  Wel lekker warm voor de winter.  De volledige jas werd gevoerd met wattine... een zalig dikke en warme jas is het dus geworden.












Even de binnenkant showen...








Voor het hanglusje volgde ik de tip die op haar website vermeld staat.  Ik gebruikte de zelfkant van de stof.  De stof van Art Gallery is er eentje van de designer Anna Elise, ik vond het wel leuk omdat onze twee namen er toch een beetje inzitten (Elize en Ann) ;-)

Er stak hier een klein stukje hout uit de boom...ideaal als kapstokje...
En verder de details van het jasje... mouwlusjes, rugflapje, schouderflapjes... die maken het helemaal af!





Ik denk en hoop stiekem dat deze veel gedragen zal worden want ik vind haar er super schattig mee staan.  Wat vinden jullie?

Stoffen: GalleryFabrics

Vinden jullie de stoffen van Furore ook zo mooi?  We geven 20% korting op deze stoffen met de code FURORE20, en dit op de huidige collectie.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten